Jasur Djuraev

Instagramda soya bani. Shadowban

Agar siz Gogolning "O'lik jonlar" asari bilan tanish bo'lsangiz, unda siz kitobda ma'lum bir shaxs allaqachon o'lgan qullarning hujjatlarini qanday qilib sotib olgani va ularni tiriklarning hujjati sifatida boshqalarga sotgani haqida gapirganini bilasiz. Shunday qilib, sirg'alib ketgan emziklar. Egalari nima bo'layotganini anglab etishganida, bu odam allaqachon o'z shahridan juda uzoqda edi.

Maqqola faqat google tarjimasidan o'tgan. Original maqqolaga ilova

Negadir, soya hammomi haqida yozmoqchi bo‘lganimda, xayolimga aynan shu asar keldi. Menimcha, bu erda o'xshashliklar bor.

Shadowban nima?


Shadowban - bu ijtimoiy tarmoqdagi auditoriyangizning aksariyati sizning yangi xabarlaringizni o'z tasmalarida ko'rmaydigan holat. Shunday qilib, yoqtirishlar va sharhlar soni mutanosib ravishda kamayadi.

Hisobim shadowbanne qilinganligini qanday aniqlash mumkin?


Birinchi omil - obunachilar soniga nisbatan nashrlarni qamrab olishning pastligi. Ideal ko'rsatkich mintaqada 30-60% . Ammo har yili bu foiz kamayadi. Instagram sizning yangi xabarlaringizni ba'zi izdoshlaringiz lentasida ataylab ko'rsatmaydi. Bu ko'p jihatdan aqlli tasma algoritmlari bilan bog'liq bo'lib, u yanada qiziqarli va jozibali tarkibga ustunlik beradi. Agar sizning kontentingiz xuddi shunday bo'lsa, unda Instagramning o'zi ko'proq auditoriyani qamrab olish va ularni qiziqarli narsa bilan o'ziga jalb qilish uchun o'z qamrovini oshiradi.

Reach - bu Instagramni yangi postga bo'lgan qiziqishga qarab tartibga soladigan narsa. Va sizning postingiz qiziqarli yoki yo'qligini jalb qilish ko'rsatkichlari bo'yicha bilib olishingiz mumkin.

Ishtirok etish darajasiga erishing.


Yoki smm mutaxassisi tili bilan aytganda, ERR.

ERR - postga barcha reaktsiyalar sonining (jalb) qamrov soniga nisbati va 100% ga ko'paytiriladi. 

Odatda, bu ko'rsatkich 10-20% bo'lishi kerak.

Ishtirok etish - bu bitta postga barcha reaktsiyalar yig'indisi. Ya'ni, yoqtirishlar, sharhlar, "Share" yuborish va saqlashni bosish yig'indisi.

Hech bo'lmaganda Instagram sizning postingiz qiziqarli yoki yo'qligini tushunish uchun aynan shu ko'rsatkichlarni oladi. Ko'pgina hollarda, vaqtni tejash uchun dastlabki ikki ko'rsatkichning yig'indisi olinadi.

Misol:


Oxirgi xabarlaringizdan biri 1000 kishiga yetdi . Bu sizning postingizni juda ko'p odamlar ko'rganini anglatadi. 

Agar sizning postingizga bo'lgan reaktsiyalar yig'indisi (layk va sharhlar yig'indisi) 150 ta bo'lsa, bu erishishning 15% ni tashkil qiladi. Ushbu ko'rsatkichni normal deb hisoblash mumkin va sizning postingiz tomoshabinlar uchun qiziqarli. Instagram esa sizning postingizni boshqalarga tavsiya qilishi mumkin, bu esa sizga qo'shimcha kirish imkonini beradi.

Agar reaktsiyalar yig'indisi 30 bo'lsa, bu allaqachon 3% ni tashkil qiladi. Instagram uchun bu allaqachon past. Keyin Instagram ushbu postni obunachilar tasmasida bir nuqtada ko'rsatishni to'xtatadi. Instagram algoritmlari shunday ishlaydi.

Albatta, siz ushbu post uchun e'lonlarni sotib olishingiz mumkin, shu bilan sizning ta'sir doirangizni kengaytirasiz. Lekin siz reklama sotib olishni to'xtatsangiz, u ishlamay qoladi. Target tomoshabinlar uchun yaxshi va qiziqarli post bilan ancha yaxshi natijalar beradi. Yomon post bilan bu byudjetlar bilan natija bir necha barobar past bo'ladi!

Obunachilarning necha foizi mening nashrlarimni ko'rishini qanday hisoblash mumkin?


Xabarlaringizning o'rtacha qamrovini obunachilar soniga bo'ling. Foizni olish uchun bu raqamni 100 ga ko'paytiring.

Misol:


Agar sizda 10 000 obunachi bo'lsa va o'rtacha kirish 5 000 bo'lsa, bu 50% ni tashkil qiladi. Bu normal ko'rsatkich.

Norm, yuqorida yozganimdek, 40-60% mintaqada.

Agar 10 000 obunachi bo'lsa, o'rtacha kirish 1000 ni tashkil qilsa, bu 10% ni tashkil qiladi. Bu past ko'rsatkich. Ishonch hosil qilingki, obunachilaringizning 90 foizi sizni ko'rmaydi va ular sizga obuna bo'lganliklarini allaqachon unutgan bo'lishi mumkin.

Shadowbanned bo'lish sabablari.


  1. Qiziqarli bo'lmagan yoki hisob mavzusiga aloqador bo'lmagan tarkibni doimiy ravishda nashr etish.
  2. Postlarning tizimli emas va kamdan-kam nashr etilishi. Bir necha oy davomida akkauntingizda siz haqingizda hech qanday yangilik bo'lmasa, Instagram yoqmaydi.
  3. Giveawayda ishtirok etish. Ko'pchilik hali ham " Give - yovuz !", deb bilishmaydi. Va bu qamrovning keskin pasayishi va postlarga bo'lgan munosabatning asosiy sababi bo'lishi mumkin. Yangi olingan auditoriya sizning hisobingiz mavzusiga qiziqmaydi. Shu sababli, obunachilarning keskin chiqib ketishi va qamrovning rekord minimal darajasiga tushishi kuzatilmoqda!

Agar siz Givas sizning hisobingizni qanday o'ldirishi haqida ko'proq bilmoqchi bo'lsangiz, maqolani o'qing:  Givas yovuz!

Avvalo, auditoriyangiz sifatiga va ularga bergan tarkibingizga qarang. Agar sizning hisobingiz qiziqarli bo'lsa, unda kichik sarmoya bilan siz tezda mashhurlik va tomoshabinlar sonini oshirishingiz mumkin. Shadowbann foizini oshirmang, berishdan keraksiz tomoshabinlar.

Soya hammomidagi tomoshabinlar Gogol asaridagi o'lik jonlarga tengdir. Bu faqat vizual effektga ega bo'lishi mumkin, lekin aslida ular kam foyda keltiradi.

Hisobingizni samarali va to'g'ri targ'ib qilish uchun agentligimiz bilan bog'laning. Bizning mutaxassislarimiz va ko'p yillik tajribamiz siz bilan!